Uzaktan Eğitimde Kavramsal Esaslar

uaAçık Üniversitesi ve Uzaktan Eğitim Uygulamarıyla;

  • Mevcut örgün ve yaygın eğitim olanaklarına ek olarak yeni öğretim olanakları yaratılmaktadır.
  • Çalışma hayatı ile öğrenimi birlikte yürütme gereksinimi karşılamaktadır.
  • Sürekli eğitim, yaşam boyueğitim, dönüşümlü eğitim vb. yeni kavramların ortaya koyduğu gereksinimler ile eğitimi demokratlaştırma talepleri bir ölçüde karşılanmaktadır.
  • Uygun yeteneklere sahip olduğu halde çeşitli nedenlerle normal zamanda öğrenim yapmamış olanlara, yaşamlarının her bölümünde, gereksinim duyduğu öğrenimi yapma olanağı verilmektedir.
  • Geleneksel eğitim yöntemlerinin sınırlıkları bir ölçüde giderilmekte ve her bireye bulunduğu yerde, istediği hızda ve yöntemle öğrenme olanağı yaratılmaktadır.
  • Kitle eğitim ve bireysel öğrenme sorunlarına birlikte çözüm getirmekte, büyük kitlelere ulaştırılan eğitim etkinlikleri aynı zamanda bireysel gereksinimlere uygun olarak gerçekleştirilmektedir.
  • Yayın yoluyla eğitim, basılı materyal yoluyla eğitim ve yüz-yüze eğitim işlevsel olarak bütünleştirilmektedir.
  • Toplumda eğitime karşı artan sosyal taleplerin karşılanması amacıyla geniş halk kitlelerine ulaşılmaktadır.
  • Yalnızca toplum gereksinimlerini esas alan öğretimden toplum birey gereksinimini esas alan öğretime yönelmektedir.
  • Mevcut öğretim kurumlarından daha etkin biçimde yararlanma yoluna gidilmektedir.
  • Eğitim talebi-Mali olanak dengesizliği sorunu bir ölçüde çözümlenmekte ve taleplerin bir kısmı düşük maliyetle karşılanmaktadır.

Cevat Alkan “Açıköğretim” Uzaktan Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırılmalı Olarak İncelenmesi(Baskı:Ankara Üniversitesi Basımevi-Ankara 1987, s.26)

Leave a Reply